Nitor on yli 110 vuotta vanha tuotemerkki. Sillä on laaja valikoima väriaineita ja tuotteita, jotka sopivat tekstiilien hoitoon.
NITORilla laatu on ollut totta jo yli 100 vuoden ajan. Laboratoriomme asiantuntijat valvovatkin tarkasti kaikkia väriaineen valmistusvaiheita.
Tuotteille tehdään testejä, joilla voidaan taata, että käyttäjää ja ympäristöä kunnioitetaan täysin.
Raaka-aineet ovat kaikkien REACH- ja CLP-säännösten mukaisia.
Tehtaallamme on ISO 9001 -sertifiointi, minkä myötä olemme sitoutuneita parantamaan laatua jatkuvasti ja tarjoamaan asiakkaillemme tuotteita, jotka vastaavat heidän odotuksiaan ja vaatimuksiaan aina paremmin ja paremmin.
NITOR, kuluttajia lähellä oleva tuotemerkki
Jos etsit inspiraatiota, tietoa tuotteistamme tai ammattilaisvinkkejä värjäysprojektiisi, NITOR on aina valmiina auttamaan.
Ohjeita, oppaita, värjäysneuvontaa ja vaihe vaiheelta eteneviä esitteitä: verkkosivustoltamme löydät vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.
Nitor-yritys huolehtii resurssiensa käytön optimoinnista jatkuvasti, ja se on sitoutunut toimimaan yhteiskuntavastuullisesti, mikä näkyy erilaisissa toimissa konkreettisesti:
=> Tuetaan kestävää kulutusta vähentämällä ympäristövaikutuksia: fosfaatittomat koostumukset, jotka toimivat jo 30 °C:ssa jne.
=> Hallitaan energiankulutusta ja jätehuoltoa: jätteiden lajittelua edistetään esittämällä pakkauksissa merkinnät, jotka antavat kuluttajille tietoa hyödyntämisestä.
NITORilla on sitoutuneille yrittäjille myönnettävä E+-merkki (”Entrepreneurs + Engagés”).
Se on Ranskan yritysten ja yrittäjien liiton FEEF:n kehittämä merkki, jonka myöntää riippumaton organisaatio (ECOCERT) ja jolla palkitaan yrityksiä, jotka ovat sitoutuneet yhteiskuntavastuulliseen toimintaan.
Kaikkien yritysten perustamisen taustalla on hyvä idea. BASFin työntekijä Louis GONNET sai eräänä päivänä idean: mitä jos kotirouville ehdotettaisiin, että he voisivat hoitaa tekstiilien värjäyksen itse kotona? Gonnet ryhtyi puolisonsa avustamana valmistamaan pieniä väriainepusseja, jotka sujautettiin pahvilaatikoihin.
Oltuaan viisikymmentä vuotta toiminnassa yritys saavutti tärkeän virstanpylvään kehityksessään,
kun se ryhtyi viemään tuotteitaan kaikkialle Eurooppaan.
Väriaine oli aikanaan hyödyllinen tuote, jolla vaatteet saatiin kestämään ja joka antoi niille uuden elämän. Mutta nyt värjäämisestä oli tullut luova harrastus. Värjäystä, luomista, personalisointia, kierrätystä: kaikki oli sallittua, sillä värit ovat täyttä elämää!
Muoti oli läsnä kaikkialla, ja se oli äärimmäisen tärkeää nuorisolle. Värit kuvastivat elämäniloa ja antoivat mahdollisuuden shokeerata ja tuoda itseään esille.
1980-luvulla valmistui nykyinen Vaulx-en-Velinissä sijaitseva toimipaikka, ja tuotteiden markkinoille saattaminen käynnistyi toden teolla.